Kura na Madagaskar | 7 powodów
14093
page,page-id-14093,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_updown_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-theme-ver-5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive

Poniżej przedstawiamy 7 powodów dla których warto jeść jajka.

jaja_1

Powód 1

Jajko zawiera ogromną ilość różnych składników odżywczych

Jajka są niskokaloryczne, zawierają 13 witamin i minerałów, wzorcowe białko i antyoksydanty. Jajka są źródłem wielu witamin m. in. A, E, D, K oraz B2, B9 i B12, kwasu pantotenowego oraz składników mineralnych: fosforu, potasu, wapnia, żelaza, cynku i magnezu, selenu i jodu (1). Zjedzone rano jajko dostarcza organizmowi niezbędnych wartościowych składników odżywczych na cały dzień.

Powód 2

W jajku znajduje się białko w najczystszej postaci

Jajko to źródło pełnowartościowego białka, łatwo jajka właściwości przyswajalnego przez organizm. Światowa Organizacja Zdrowia uznała białko jajka za wzorcowe, przez co wykorzystuje się je jako wzór do pomiaru zawartości aminokwasów w innych produktach. Oczywistym jest fakt, że za wzór zawsze stawia się najlepszą z dostępnych form, w wypadku jakości białka – wzorem jest jajko.

jaja_2
jaja_3

Powód 3

Jajko pomaga zachować zdrową sylwetkę

Wzbogacenie diety w białko jaja, przyczynia się do większej stabilizacji poziomu cukru we krwi, co powoduje utrzymywanie się uczucia sytości przez dłuższy czas. Oznacza to, że włączenie jaj do diety zapewniając dostarczenie organizmowi białek, które najlepiej wpływają na rozwój masy mięśniowej.

Powód 4

Jajka można wykorzystać w kuchni na tysiące sposobów

Od zarania ludzkości jaja stanowiły ważne i cenne źródło naturalnych składników odżywczych. Dziś potrafimy je przyrządzać na setki sposobów i podawać w rozmaitej postaci jako element dań, przystawek, sałatek czy też jako składniki złożonych kulinarnie potrawy.

jaja_4
jaja_5

Powód 5

Jajko chroni oczy, serce i inne narządy

Żółtko jaja zawiera luteinę, która poprawia widzenie, a także chroni gałkę oczną przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB oraz zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej. Według amerykańskiej jednostki badawczej ENC (Egg Nutrition Center) zawarta w jajku luteina i zeaksantyna mają właściwości obniżające ryzyko wystąpienia raka jelita grubego oraz chorób serca.

Powód 6

To natura opracowała te najdoskonalsze formy żywieniowe

Jajko, poza funkcją reprodukcji organizmów, od zawsze było jednym z najcenniejszych elementów diety w łańcuchach pokarmowych, począwszy od mikroorganizmów, przez dinozaury, a na współczesnych drapieżnikach i… ludziach kończąc.

Ta doskonała forma pokarmu jest darem, z którego korzystać powinniśmy bez obaw i w pełni ufając sile natury, której doświadczenia rzędu setek milionów lat są nie do przecenienia w porównaniu z historią ludzkości czy naszej cywilizacji.

jaja_1
Boiled-egg-with-toast_cHR

Powód 7

Mitem jest, że nie można jeść jajek ze względu na cholesterol

Egg Nutrition Center (ENC) potwierdza bardzo pozytywne dla zdrowia efekty spożywania jaj. Zjadanie jednego jaja dziennie jest doskonałym sposobem zapewnienia organizmowi niezbędnych i cennych składników odżywczych. Naukowe opinie dotyczące cholesterolu zawartego w jajach zmieniły się w ostatnich latach. Pomimo, że w jajach znajduje się cholesterol, to zawiera ono również lecytynę, która ogranicza jego odkładanie się w organizmie i redukuje ryzyko związane z występowaniem chorób układu krążenia.

Kura dla Madagaskaru jest projektem stworzonym po to, żeby pomagać.

Poznajemy historię kury, która marzy, żeby mieszkać na Madagaskarze.

Dzięki nam będzie mogła tam żyć i znosić jaja. Możesz pomóc i kupić jej bilet lotniczy! Dzięki twojemu wsparciu przydomowy kurnik jakieś rodziny na Madagaskarze zapełni się. Twoja kura będzie znosić jajka, które można przecież przyrządzić na 1000 sposobów i dostarczyć podstawowe witaminy oraz wartości odżywcze.